נילי הררי: “הפסיכותרפיה האנליטית רותמת אנרגיות חיוביות לעבודת צוות”

נילי הררי היא מטפלת נפשית, פסיכותרפיסטית, העובדת לפי גישתו של הפסיכולוג האנליטי קרל יונג. הגישה הזאת מכונה פסיכותרפיה אנליטית. בשיחה עמנו לאתר, הסבירה נילי על היתרונות של גישה זו במתן ייעוץ ארגוני.

נילי הררי אנרגיה לסינרגיה

איכות הסביבה

נילי הררי: “מלבד היותי מטפלת באנשים אחד על אחד, אני מעניקה ייעוץ ארגוני לארגונים וחברות שונות. ייעוץ ארגוני הוא בעצם כל מה שעוזר לארגונים המעוניינים להתפתח בכיוון זה או אחר. בהקשר הזה של ייעוץ ארגוני, הגישה האנליטית-אינטגרטיבית מהווה יתרון: כלל העובדים בארגון מסוים, מבינים יותר טוב בגישה זו את הצרכים והרצונות של הפרטים האחרים בארגון. באופן הזה, העובדים מרגישים מחוברים יותר למערכת, והמנהלים מבינים יותר את צרכי העובדים. הפסיכותרפיה האנליטית מסייעת לעובדים והמנהלים לפתח יותר אחריות אישית על העבודה שלהם”.

אנרגיה לסינרגיה

נילי הררי גורסת, כי הפסיכותרפיה האנליטית היא הגישה המותאמת ביותר בהקשר של ייעוץ ארגוני. נילי הררי: “התפיסה האנליטית היונגיאנית בעצם עובדת על האנרגיה הפנימית של הסובייקט. יונג האמין כי לאנשים יש נטייה להחצין או להפנים את האנרגיה שלהם. בהתאם לכך, היועץ הארגוני האנליטי מזהה האם עובדים מסוימים הם יותר מוחצנים או יותר מופנמים. היכולת להבין זאת ולרתום זאת לצרכי המשרד, היא היתרון הגדול של הגישה האנליטית.

היועצים הארגוניים בגישה האנליטית מיישמים ראייה רחבה של ההיבטים האוניברסליים אשר תקפים לגבי אנשים באופן כללי, תוך מתן תשומת לב לאופן הייחודי בו הם מתגלמים באנרגיה הפנימית של העובדים. התמקדות בהיבטים האוניברסליים מחד, וחיזוק המיקוד האנרגטי של העובדים  מאידך, הוא מה שמשיא תוצאות טובות יותר עבור הארגון”.

נילי הררי: “בסופו של דבר מדובר, גם טיפול וגם ייעוץ ארגוני הם עבודה עם אנשים. אם מבינים את ההתנהלות גם באופן אנליטי-אוניברסלי, ניתן לתת שירות טוב יותר בתור יועץ ארגוני”.

לקריאה נוספת